Derste Misafir Var 5 / Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları ve Medya

21 Kasım 2019

Ayşegül Yıldırım Kara'nın konuşmasından bazı satırlar şöyle: "Haber yapılırken nasıl daha çok izlenirim tıklanırım veya daha çok reklam alırım düşüncesi ile hareket ediliyor. İşte bunun için haber dili normun dışına çıkmak zorunda. Haberin dili ne kadar sansasyonel olursa alıcının dikkati ve kitlesi o kadar artıyor ve malesef bu sansasyonel haber dilinde hakim olan söylem eril bir söylem. Bu eril dil esasında gerçek hayatta olandan farklı bir dil değil yani gerçekte ne ise medyada da onu görüyoruz. Bu dilden kurtulmak evet bir yönüyle çok zor ancak imkansız değil. Bunun için hep birlikte çalışılması gerekiyor. İşte burada en büyük iş kanallara reklam veren firmalara ve izleyiciye düşüyor."